Zülfikar Giriş Şiirleri

Arama sonuçları

13 Ekim 2015 Salı

Koçero



Yaşadığım mahallede:
Koçero diye biri vardı
Ne şairdi nede ayyaştı;
Hep nazımdan şiir okurdu
Bir gazete kağıdına sarılı
Elinde hep birayla gezerdi

Konuşurdu,
konuştukça konuşurdu
Yudumlarken birasını;
Artık kim varsa çocuk büyük
Başında toplanırdı onu dinlerdi
Kimi zaman, yahu doğru söylüyor:
Diye bazen bir uğultu duyulurdu
Kimileri'de gülüp dalga geçerdi

Yaşadığım mahallede:
Koçero diye biri vardı
Ne devrimci ne ayyaştı;
Belki de zır delinin tekiydi
Söylediklerini hep dosdoğru söylerdi

Bir hafta sonu sabah, erkendi
Kahvahanede oturuyordum
Yarıladığım çay bardağı vardı elimde,
Oturmuş gazeteye göz geçiriyordum
Haber geldi, koçeroyu vurmuşlar

Fırladım yerimden koştura koştura:
O yerde yatıyordu boylu boyunca
Kalabalık toplanmış, duruyordu başında
Soğukmu soğuk, ayaz bir kışında
Eyildim dokundum kirli sakalına
Sımsıkı göğsüne bastırdığı bira kutusu elinde
Gözlerimden iki damla yaş düştü yüzüne
Beş mermi sıkmışlardı ah…
O zavallı, kendi halindeki adama

Zülfikar Giriş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder