Zülfikar Giriş Şiirleri

Arama sonuçları

3 Şubat 2016 Çarşamba

Bir İşçinin Düşleri




Hani nerede benim gençliğim
Yoldan geçen bir yolcuya verdim belki
Belki gurbet ellerde kaldı
Daha burmadan bıyığımı
Giderim buralar çok uzağa
Çiçekli bir dal verip sevdiğime,
Kendi yetiştirdiğim ağacımdan

Bedenimden ağır bir yükün altına giriyorum
Ve bunu bilerek yapıyorum
Kafeste beslediğim kuşumu özgür bırakarak
Yola revan oluyorum..
Sonsuz mavi gök yüzüne son kez bakar gibi
Oysa o kadar büyük şeyler, beklemiyordum hayattan
sadece dudağımda bahar ezgisiydi mırıldanışım

Belki çelik bilekli bir işçinin düşleriydi benim
Örsle çekiç arasında ezilse de her defasında umutlarım
yinede güneş doğuyordu sevdiğim sana her baktığımda
Güneşin sarı sıcak başakları görmesi gibi

Neredeyim ben şimdi..
tedirgin bir kısrak gibi,
deli dolu sağa sola kaçışarak,
zifiri karanlıkta gözleri kör eden,
yapay ışıklar altında.

Kim bilir daha kaç kere daha yeşilleneceğim
hani çocukluğumuzda elimize kına yaktığımız
üzeri kızıl kına sanıp ta bıraktığımız,
kara yosunlu kayalar gibi
daha kaç mevsim bekleyeceğim
daha kaç kızın ellerine kızıl kına olacağım

Biliyor musun;
oldum olası yeşile hiç haz etmedim
tabi doğa gül karanfil ve papatya yeşili hariç
yani acı yeşille alışamadım ben...
Ben hep gök yüzüne bakındım
Gri bulutlar varken bile hep maviyi aradım
Ama şimdi burada mavi diye denize dalıyorum
tıpkı o mavi gözlerine dalar gibi


Zülfikar Giriş






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder