Zülfikar Giriş Şiirleri

Arama sonuçları

17 Şubat 2016 Çarşamba

Aynı Olan Hep Aynıdır





Bir ben kaldım galiba;
Eski düşünceli
Hani derler ya eski kafalı:
Benim kafa biraz o kafadan!
Gözlerim hep o acıyı görür
ve hep aynısından kederi;
Hep eski yeniymiş gibi,
Gösterenlere inat

Eski kafalı biriyim ben;
Biraz Nazım hikmet'ten;
Biraz Özdemir Asaf’tan;
Ve de Can Yücel olurum bazen;

Eskiyi pişirip önümüze getirenleri gördüm;
Çünkü keder aynı,
Acı aynı
Yağmacılar, talancılar aynı
Sadece rolleri değişti;
Figüranlar hep aynı


Eski kafalı biriyim ben;
Eski  kafalı şairler gibi
Veysel gibi 
düşünürüm,
Sevgiyi ve güzelliği
Nazımca düşünürüm,
Hakça adaleti
Bölüşsün isterim:
Adalet isterim:
Adaleti Adaletsizler den değil;
Adaleti savunanlardan isterim


Hesap sorarım: 
Hesabını sorarım onlardan;
Çünkü rengi aynıdır
Acının ve gözlerdeki kederin
Her umut başka olsa da,
Yoksulluk hep aynıdır
Katil aynı katil,
Mevta aynı mevta;
Yağmacılar talancılar aynı:
Ağlayan gözler aynı:
Dini imanı siyaseti yok yani;
Aynı olan hep aynıdır


Zülfikar Giriş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder